Veelgestelde vragen
Hieronder staan veelgestelde vragen over het Huis van Ermelo. Geven deze vragen geen antwoord op jouw vraag? Neem dan gerust contact met ons op via info@huisvanermelo.nl of (0341) 41 2277. We helpen je graag verder.
Voorstellingen & Activiteiten
Waar vind ik de aanvangstijd en eindtijd van een voorstelling?
Maak een keuze uit de voorstelling die je wilt bekijken. Op deze pagina vind je meer informatie over de starttijd en de verwachte eindtijd. Als je een ticket hebt gekocht, krijg je een e-ticket per e-mail toegestuurd met de tijden.
Vanaf hoe laat gaat de theaterzaal open?
De theaterzaal in het Huis van Ermelo is een uur van tevoren geopend. We hebben een gezellige foyer waar je een drankje kunt drinken voordat de voorstelling begint.
Welke voorstellingen en activiteiten zijn er?
In het Huis van Ermelo kun je terecht voor een uitgebreid aanbod aan voorstellingen en activiteiten. Wil je meer weten over het aanbod? Bekijk onze agenda en laat je verrassen door de variatie. Wil je een voorstelling vinden die aansluit bij je voorkeuren? Maak dan bijvoorbeeld gebruik van de handige filters, zoals datum, genre en leeftijd.
Kan ik online zelf bepalen waar ik zit?
Tijdens het bestelproces kun je je zitplaatsen aanpassen binnen de geselecteerde rang. De beschikbare plaatsen worden aangegeven met witte bolletjes. Als je een zitplaats hebt gekozen wordt deze rood.
Ik heb geen Nederlandse bankrekening, hoe kan ik de betaling voldoen?
Via alle verkoopkanalen kun je je betaling voldoen door een overboeking of creditcardbetaling.
E-tickets
Hoe koop ik e-tickets?
Op onze website kun je e-tickets bestellen voor de voorstellingen en activiteiten. Je kunt hier veilig en snel je e-tickets afrekenen via iDeal. Soms wordt je doorgelinkt naar een website van onze partners, zoals de Bibliotheek of Welzijn Ermelo. Bij hen kun je ook op een eenvoudige manier online reserveren en betalen. Als het niet lukt, staan we telefonisch voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Kan ik mijn e-tickets annuleren of ruilen?
We kunnen helaas geen e-tickets ruilen of terugbetaling aanbieden, tenzij een activiteit is afgelast of verschoven. We danken je voor je begrip.
Ik ben mijn e-tickets kwijt, wat nu?
Via de mail heb je je e-tickets ontvangen. Een enkele keer komt het voor dat de e-tickets in de spambox terechtkomt. Kan je het e-ticket niet (meer) vinden? Stuur dan een mailtje naar info@huisvanermelo.nl en vermeld je naam, emailadres en naam van de voorstelling inclusief datum. Dan mailen we je het e-ticket opnieuw. Vanzelfsprekend zorgen wij ervoor dat je zitplaats(en) voor jou gereserveerd blijven.
Kan ik e-tickets kopen zonder mijn gegevens achter te laten?
Nee, dit is niet mogelijk. Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, is het noodzakelijk dat wij je persoonsgegevens verwerken. Persoonsgegevens die worden verzameld, worden door ons verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving.
Kan ik reserveren of telefonisch e-tickets bestellen?
Helaas is het niet mogelijk om telefonisch e-tickets te bestellen of te reserveren. Kom je er online niet uit? Dan kunnen we natuurlijk altijd het bestelproces telefonisch met je doorlopen.
Faciliteiten
Moet ik trappen op om bij mijn zitplaats te komen?
De theaterzaal in het Huis van Ermelo heeft verschillende plaatsen die toegankelijk zijn door slechts vier kleine treden te betreden. Je kunt via het ticketsysteem mindervalide tickets bestellen voor de eerste rij.
Zijn er rolstoelvriendelijke plekken in de theaterzaal?
We vinden het belangrijk dat onze voorstellingen en activiteiten voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom hebben we in onze theaterzaal speciale stoelen gereserveerd voor mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten.
Wil jij ook graag gebruik maken van deze stoelen? Dat kan! Stuur een mailtje naar info@huisvanermelo.nl en laat ons weten welke voorstelling je graag wilt bijwonen. Wij zorgen er dan voor dat er een speciale stoel voor je wordt gereserveerd, zodat je optimaal kunt genieten van de voorstelling. Het Huis van Ermelo heeft het bronzen Keurmerk voor Toegankelijkheid ontvangen. https://www.ongehinderd.nl/spot/117291/Theater-Huis-van-Ermelo-
Kan ik in het Huis van Ermelo van WiFi gebruikmaken?
Jazeker. Vraag bij de medewerkers van het Huis van Ermelo het wachtwoord van de WiFi op. Je kunt gratis gebruikmaken van de WiFi.
Zijn er kluisjes aanwezig om mijn spullen te bewaren?
Nee, er zijn geen kluisjes. Zorg er daarom voor dat je waardevolle spullen thuislaat.
Is er een garderobe aanwezig?
Ja, er is een garderobe aanwezig. Deze is onbemand. Zorg er daarom voor dat je waardevolle spullen thuislaat.
Kan ik met contant geld betalen?
Wij vragen je vriendelijk om zoveel mogelijk met de pin te betalen aan de bar in de foyer.
Persoonsgegevens
Hoe kan ik een account aanmaken?
Via deze link kun je een account aanmaken. Het is niet nodig om een account aan te maken om tickets te bestellen. We raden het wel aan omdat je daardoor alles bij de hand hebt.
Hoe kan ik mijn gegevens veranderen?
Via de optie ‘persoonlijke gegevens’ in Mijn profiel kun je je gegevens aanpassen.
Waarvoor kan ik mijn account gebruiken?
Je kunt je account o.a. gebruiken voor: – Je tickets inzien en downloaden – Je wachtlijsten inzien – Je persoonlijke gegevens (zoals emailadres) wijzigen – Je nieuwsbriefvoorkeuren instellen
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
In de omgeving van het Huis van Ermelo kun je op diverse parkeerplaatsen 1,5 of 2 uur gratis parkeren met een blauwe parkeerkaart. Vanaf 19:00 uur is parkeren gratis. Voor de deur zijn diverse invalide parkeerplaatsen.
Is het Huis van Ermelo bereikbaar met het openbaar vervoer?
Vanaf treinstation Ermelo is het maximaal 3 minuten lopen naar het Huis van Ermelo.
Overige vragen
Mag er gerookt worden in het Huis van Ermelo?
Het Huis van Ermelo en de buitenruimte zijn geheel rookvrij.
Ik ben iets verloren in het Huis van Ermelo. Bewaren jullie gevonden voorwerpen?
Wij bewaren alle gevonden voorwerpen gedurende een maand. Vraag aan een van onze medewerkers of wij jouw verloren voorwerp gevonden hebben.
Mag ik mijn hond mee naar binnen nemen?
In het Huis van Ermelo zijn honden niet toegestaan. Een blindengeleidehond of sociale hulphond mag zijn of haar baas natuurlijk wel begeleiden.
Ik wil graag stage lopen of bij jullie werken. Kan dat?
Wij zijn altijd op zoek naar collega’s. Kijk bij onze vacatures of stuur een e-mail met daarin je CV en motivatie naar info@huisvanermelo.nl